UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Więcej o ciasteczkach na http://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie

Ruszyła II edycja programu Społeczny StartUp, realizowanego przez Fundację Ashoka i UniCredit Foundation, we współpracy z Bankiem Pekao S.A. W jej wyniku pula innowacyjnych przedsiębiorstw społecznych otrzymujących wsparcie rozwojowe zostanie powiększona do 15. Wszystkie one wejdą w skład budowanego dzięki programowi inkubatora rozwoju przedsiębiorczości społecznej.

Społeczny StartUp 2016/2017 to program, w ramach którego najbardziej obiecujące i innowacyjne przedsiębiorstwa społeczne, wyłonione w konkursie, otrzymują doradztwo i granty rozwojowe. Celem tego wsparcia jest wzmocnienie kluczowych umiejętności niezbędnych w każdym biznesie, takich jak: zarządzanie finansami, budowanie i zarządzanie zespołami, tworzenie strategii sprzedaży, badanie rynku, planowanie działań promocyjnych.
Tegoroczni uczestnicy – 5 przedsiębiorców społecznych - podobnie jak 10 przedsiębiorców biorących udział w zakończonej właśnie I edycji, wraz z doradcami będą pracować nad profesjonalnymi biznesplanami. „Należy zaznaczyć, że II edycja programu będzie ściśle związana z pierwszą zarówno pod względem struktury i przebiegu programu, ale także składu uczestników” – mówi Agata Stafiej-Bartosik, Dyrektor Fundacji Ashoka w Polsce. „Poza przewidzianymi dla nowych uczestników szkoleniami i warsztatami, które odbyli już przedsiębiorcy z I edycji, będziemy dobierać doradców dla całej piętnastki. Tworzymy w ten sposób inkubator rozwoju kilkunastu przedsięwzięć, ze wsparciem merytorycznym indywidualnie dostosowanym do stopnia zaawansowania działań rozwojowych” – dodaje Agata Stafiej – Bartosik. Podobnie jak w I edycji, także i tym razem program rozpocznie sięod konkursu, w którym wyłonione zostaną przedsiębiorstwa zakwalifikowane do kilkumiesięcznego programu wsparcia w rozwoju.
Konkurs ruszył 23 czerwca, a jego rozstrzygnięcie nastąpi nie później niż 5 września. W I edycji programu Ashoka współpracowała z niemal 40 znakomitymi doradcami z różnych obszarów biznesu. W II edycji do współpracy zaproszeni zostaną kolejni eksperci i doświadczeni przedsiębiorcy. To zapewni nie tylko coraz lepszą jakość merytorycznego wsparcia dla dotychczasowych i nowych uczestników, ale także pozwoli rozszerzyć sieć współpracujących ze sobą przedsiębiorców i platformę wymiany cennych doświadczeń. Według Grzegorza Piwowara, Wiceprezesa Zarządu Banku Pekao S.A., II edycja programu Społeczny StartUp jest naturalną konsekwencją działań podjętych podczas pierwszej edycji na rzecz autentycznego wzmacniania i przyspieszania rozwoju przedsiębiorstw społecznych, które mają szansę stać się rentownymi i konkurencyjnymi podmiotami.
Szczegóły na stronie www.spolecznystartup.pl

Data publikacji: 26 lipca 2016 r.